„Vtipná“ story s Českou poštou

Minulý týden jsem si objednával nový NTB z České Lípy od firmy Alcomp s.r.o., se kterou velmi rád spolupracuji.

Vše probíhalo přesně dle domluvy a notebook byl firmou předán České poště. Někdy před pátou hodinou ve čtvrtek mi přišla SMS, že pošta balík přijala jako „balík do ruky“ a následující pracovní den (pátek) bude doručován. Byl jsem docela rád, že balík jde poštou, protože jsem věděl, že pravděpodobně nebudu v průběhu dne doma a nebudu muset zažívat tu hroznou situaci jako je čekat na balík celý víkend až do pondělí, ale prostě pokud mi ho doprava nehodí domů, vyzvednu si ho na poště.

Druhý den v poledne jsem si vzpomněl, že mi má přijít balík a hned jsem na telefonu netrpělivě „čekoval“ podle čísla jeho stav. Problém. Stav balíku se nezměnil a stále u něj svítilo „příjem na poště Česká Lípa“. Během hodiny jsem ještě stránku na telefonu 60x refreshnul, kdyby náhodou nastala změna. Nenastala. S bolavým srdcem jsem se tedy smířil s tím, že balík přijde v pondělí.

Napsal jsem tedy smutný email Alcompu, že nejspíš balík hodili na poštu pozdě a tím pádem už ho pošta neodeslala. Za chvíli mi odepsali jestli mám vůbec správné číslo balíku, protože podle toho jejich je dnes balík doručován u nás. Tak číslo jsem měl, to co mi poslala pošta v SMS, ale kupodivu bylo uplně jiné než to co mi poslal Alcomp. Čeknul sem status balíku a vidím že opravdu je v rozvozu. Paráda.

Hned mi ale v hlavě začala hlodat myšlenka, že vlastně pokud mi přišla sms s jiným číslem balíku tak ten správný balík určitě moje číslo určitě nemá, tudíž nevím, jak mi řidič zavolá a předá mi ho do ruky!

Šlápl jsem tedy na plyn abych byl doma plus mínus v době, kdy víkám okolo jezdit auta pošty. A opravdu, při odbočování do naší ulice jsem jedno auto, vyjíždějící odtud, minul. Přes ručku jsem se na místě otočil. Auto jsem sice z dohledu ztratil, ale po hodinovém kroužení po Svitavách jsem jedno našel. Vítězoslavně jsem vystoupil z auta a počkal na řidiče až přijde. Hned z dáli jsem na něj spustil.

 

Já: „Nemáte pro mě náhodou balík?“

Řidič: „Jaká ulice?“

Já: „Olbrachtova“

Řidič: „Nemám, tu nejezdím“

Já: „Vás tu jezdí víc??? Sakra!“

Řidič: „Asi ho má v autě nejaký kolega“

Já: „Hm, super, tak nashle…“

Sklopil jsem ocas a nasedl zpět do auta, které již delší dobu blokovalo veškerý provoz a přemýšlel co dál.

 

Co dál? Vrátil jsem se na náměstí a počítal s tím, že se ukáže nějaké další poštovní auto. Neukázalo. Opět jsem začal propadat zoufalství. Rozhodl jsem se zavolat na „barevnou“ informační linku pošty abych už konečně zjistil, jestli má na mě řidič nějaký kontakt. Proklikal jsem se úvodní nabídkou a za chvíli jsem byl spojen s operátorkou. Popsal jsem ji svůj problém a ona tedy svolila k tomu, že mi zjistí potřebné informace o balíku.

 

Operátorka: „Můžete mi tedy říct číslo balíku?“

Já: „Jasně, bla bla bla..“

Operátorka: „Aha, tak k tomuto balíku tu nemám vůbec žádné informace, ani jsme neodesílali žádnou sms, ani nevidím průběh předávání zásilky, můžu Vám říct jen číslo balíku“

Já: „???? To jsem Vám snad řekl teď a podle něho jste to hledala. Navíc když si balík najdu na internetu tak vidím celý jeho průběh ale zajímá mě jestli je tam moje telefonní číslo, aby mi mohl zavolat řidič“

Operátorka: „To je divné, my tyhle informace máme většinou dřív než se objeví na internetu“

Operátorka: „Víte co? Nejlepší bude zavolat si na poštu, která balík přebírala a rozváží ho, tady máte číslo bla bla bla a tady ještě jedno číslo bla bla bla“

 

Jel jsem tedy domů zkontrolovat zda jsem se neminul s tím správným autem a nemám ve schránce papír že sem byl nezastižen. Ne, žádný papír. V klidu jsem si doma sedl a vytočil první číslo, které mi dala operátorka. Nikdo to nebral. Vytočil jsem druhé. Stejná situace. Operaci jsem opakoval ještě 4x. Mezitím jsem už ale seděl v autě a projížděl okolo zmíněné pošty. No nic, tak se tam zastavím osobně.

 

Vylosoval jsem si přepážku a paní jsem opět popsal svůj problém.

Poštovní pracovnice: „Ano, ten balík tu byl, má ho řidič v autě, to on Vám ho třeba ještě doručí“

Já: „Jak mi může doručit balík do ruky když vůbec nejsem doma a v sms mi přišlo úplně jiné číslo balíku, který touhle dobou očividně srále leží někde v České Lípě?“

Poštovní pracovnice: „Tak já se podívám na informace o balíku. Hmm to je divné, žádné informace o tom balíku v systému nejsou, jen to že tu byl“

(bum, spadla mi hlava na přepážku)

Poštovní pracovnice: „Půjdu do skladu zjistit, který řidič má ten balík v autě“

(10 minut přešlapuji u přepážky)

Poštovní pracovnice: „Tak už to mám, zkusím mu zavolat. Hm, nebere to, asi je na obědě. Tady máte číslo a zkuste se s ním domluvit sám. A když se nedomluvíte tak tu ten balík později už bude“

Já: „Tak díky. Nashle.“

 

Následovaly 4 neúspěšné pokusy se dovolat řidiči. Kapituloval jsem a jel pryč ze Svitav. Za chvíli mi zvoní telefon tak ho zvedám

 

Já: „Prosím?“

Řidič 2: „No haló, mám tu od Vás 4 zmeškané hovory“

Já: „To je pošta?“

Řidič 2: „Ano“

Já: „Měl byste mit podle všeho v autě pro mě balík na Olbrachtova Svitavy, už jste tam byl?“

Řidič 2: „Já vůbec Svitavy nejezdím, já jezdím Poličku, chcete číslo na šéfa který má na starosti řidiče?“

(chvíle ticha….)

Já: „Právě mi došla energie ten balík hledat. Díky. Nashle“.

Šel jsem si odpočnout a až nastal pravý čas, vydal jsem se na poštu si balík převzít osobně. Vylosoval jsem si stejnou přepážku jako předtím.

Poštovní pracovnice: „Tak jste se s kolegou nedomluvil?“

Já: „Nebylo na čem když doručuje úplně jiné město“.

Poštovní pracovnice: „Tak v tom maj chlapi bordel“

Každopádně balík už tam byl a já si ho šťasten odvážel domů. Avšak už jsem neměl ani energii ho ten den vybalit.

Vyřešeno za 8 hodin.

 

Ilustrační přiklad jak by to vypadalo s DPD, kdyby u balíku bylo špatně telefonní číslo.

Já: „Dobrý den, mohli byste mi prosím dát číslo na řidiče který mi veze balík číslo bla bla bla?“

Operátorka DPD: „Jasně, tady ho máte bla bla bla“

….

Já: „Dobrý den, už jste byl u mě s balíkem?“

Řidič DPD: „Ano, nedovolal jsem se“

Já: „A mohli bychom se potkat někde ve Svitavách, že bych si ho přebral?“

Řidič DPD: „Jasně“

Vyřešeno za 4 minuty.

Tomáš Přibyl

Jsem IT specialista a konzultant, tvůrce webů a webových aplikací v PHP. V současné době pracuji jako OSVČ.

Komentářů: 2

  1. Celkem slušná story, hodně jsem se pobavil, má to styl… jestli je to z tvé hlavy tak obrovská poklona… myslím, že kdybych bydlel ve Svitavách, zřejmě bych mohl napsat nějakou knihu o tamní České poště, něco jako Pošťácké humoresky….
    dík za pobavení…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *